onsdag 1 juni 2011

Vaniljdoftande müsli

Problemet för mig när jag gör müsli är att jag alltid får för många ingredienser, för det finns ju så mycket gott att lägga i :) Därför följer jag aldrig slaviskt något recept utan lägger dit det jag är sugen på.
Den här gången rostade jag 2 dl blandade havregryn och dinkelflingor, lite kokos, kruskakli, hackad mandel och hasselnötter i 1 msk olja, 1 msk vaniljhonung och 1/2 dl vatten i 200 grader tills det fått en gyllene färg. Det är viktigt att rör om ofta så att inte det bränns. När det är klart och har svalnat blandade jag ner linfrön, kanel, ingefära, vaniljpulver, hackade aprikoser, hackade plommon, torkade bananer och torkade jordgubbar. Ja, också lite pumpafrön och solrosfrön på det :)
Ni ser ju..det är inget recept utan en hel lista..men gott blev det :)


4 kommentarer:

M sa...

Mm, älskar musli! Hemmagjord är ju det bästa, då slipper man att någonting är äckligt:)

Victoria sa...

Tack, då vet jag äntligen! :D

Amanda sa...

Åh så gott :)

Elin sa...

Låter jättesmaskigt ^^ har tänkt att jag ska göra egen musli hur länge som helst. Verkar så kul att kunna blanda i precis vad man känner för ^^ Hur länge håller det sig?

Skicka en kommentar