onsdag 18 maj 2011

Frukosttips

Frukosten är för mig dagens bästa måltid, kan riktigt längta kvällen innan...:)
Och sent om sider har även jag upptäckt den berömda Davosgröten, så praktisk om man är lite morgontrött och inte orkar fixa så mycket, även ett bra alternativ till varm gröt på sommaren om man som jag har en förkärlek för gröt. Allt förbereds kvällen innan så det är bara att ta fram och äta på morgonen. Finns massor av olika recept men det här är min variant:
Davosgröt
1/2 dl fiberhavregryn
1/2 dl dinkelflingor
2 dl vaniljyoghurt
1 tsk krossade linfrön
hackad torkad frukt
1/2 tsk kanel
frusna blåbär
Topping:
apelsin, klippt i bitar
hackad mandel
pumpafrön
Rör ihop alla ingredienserna till en smet och strö över topping. Låt stå i kylskåp över natten. Klart att äta på morgonen!

2 kommentarer:

Karin sa...

Mmmm det där såg riktigt gott ut! Det måste jag ta och göra någon dag! Jag älskar ju också frukost, absolut ett av dagens bästa måltider!! :D

Victoria sa...

Davosgröt är riktigt smidigt om man har bråttom + att det är supergott! ;)

Skicka en kommentar