måndag 2 maj 2011

Macarons

Har så länge velat testa dessa "trendkakor" men har alltid bangat ur i rädsla för att misslyckas..=) men nu i påsk tog jag mod till mig och prövade. Det ska tydligen vara svårt att lyckas första gången får jag försvara mig med..och dessutom skulle jag ha gjort dom på italiensk maräng som jag först tänkt och som enligt många andra ska vara "bulletproof". Dum som man är(läs lat...) så gjorde jag enligt vanlig macaronmarängsmet som är enklare att göra och därför blev väl resultatet sisådär...;) men nästa gång!..då ni! ;)
så här såg dom ut..inte världens vackraste kanske..eller vad säger ni?=) Men goda blev dom dock, smaksatte marängen med jordgubbsessens och fyllde dom med chokladtryffel.

1 kommentarer:

Karin sa...

De här har jag alltid velat testa mig på att göra också, men som precis som du så har jag inte vågat (varit för lat, haha). Men var de svåra att göra? Eller går det ganska lätt? :P Vart smaken god på dem och så? :) Många frågor nu :P haha!

Skicka en kommentar