torsdag 19 maj 2011

Vanilj- och kardemummamuffins med hallon

Varma muffins med kardemumma känns som sommar tycker jag :)
Vanilj-och kardemummamuffins
12 st
100g mjukt smör
1 1/2 dl strösocker
2 ägg 2 tsk bakpulver 3 tsk vaniljsocker 3 dl vetemjöl 1 1/2 dl vaniljyoghurt rivet citronskal hallonsylt nystött kardemumma pärlsocker Vispa ihop socker, vaniljsocker och smör. Rör i äggen ett i taget, och sedan yoghurten. Blanda de torra ingredienserna och kardemumman och rör ned dem i smeten, inte för hårt för då blir muffinsen platta. Varva smeten med en klick hallonsylt i muffinsformar och strö över lite pärlsocker. Grädda i ca 15 minuter i 200 grader.

2 kommentarer:

Karin sa...

Ååååh men du, de där måste jag ta och göra någon gång inom snar framtid!! Lät ju ruskigt goda!! Jag älskar kardemumma, bland de godaste kryddor som finns!!

Men du, inte skulle du kunna och ta och lägga ut receptet på kakorna jag fick utav dig senast? De var så himla goda (och så blir det lättare för mig att recensera dem ;)). De var verkligen riktigt, riktigt goda!!

Kram på dig!!

Karin sa...

Men du sötnos, hur mycket kardemumma ska man ha i då? ;P

Skicka en kommentar